Przeskocz do treści
Reklamy

Twórcy „Łotra 1” zdradzają kolejne szczegóły na temat filmu

W londyńskim sklepie Gosh! Comics, specjalizującym się w sprzedaży najróżniejszej maści komiksów i plakatów, odbyło się niedawno spotkanie z fanami sagi Star Wars, w którym uczestniczyli twórcy kostiumów i rysunków koncepcyjnych do Rogue One: A Star Wars Story. Artyści odpowiadali na pytania dotyczące produkcji filmu, dzięki czemu poznaliśmy kilka interesujących szczegółów na jego temat.

Poniżej wypunktowaliśmy najważniejsze według nas detale:

  • Saw Gerrera miał pierwotnie przebywać na zgoła odmiennej od Jedhy planecie, ponieważ chciano, żeby był to lodowy glob. Jego nazwa nie jest bliżej znana. W filmie miała także pojawić się planeta pokryta gęstą dżunglą.
  • Gareth Edwards współpracował bardzo ściśle z rysownikami koncepcyjnymi. Większość z nich kontynuuje teraz pracę nad powstającym filmem o Hanie Solo. Niektórzy pojawili się nawet w Łotrze jako statyści.
  • Twórcy kostiumów mieli do dyspozycji rysunki koncepcyjne strojów z oryginalnej trylogii, lecz bazowali także na wyglądzie umundurowania współczesnych wojsk i służb, żeby efektywniej połączyć styl futurystyczny z realistycznym.

star-wars-rogue-one-concept-art-matt-allsopp-07-scarif-at-act-768x646

  • Z początku na potrzeby bitwy na planecie Scarif chciano stworzyć maszyny kroczące CRAB-AT – jak sama nazwa wskazuje, przypominające swoim wyglądem niewielkie skorupiaki. Ostatecznie zrezygnowano z tego pomysłu, na rzecz bardziej znajomych z wyglądu AT-ACT. Zwrócono uwagę na niebezpieczeństwo przesady ze zbyt wieloma nowymi modelami i designami, postanowiono więc bardziej zrównoważyć to co nowe z tym co już znajome.
  • Artyści po dziś dzień inspirują się przy swojej pracy twórczością Ralpha McQuarriego i Joe Johnstona.
  • Rysownicy przez dwa miesiące pracowali nad designem Cytadeli na Scarif, po czym w dwie godziny zmienili koncepcję na tę, którą znamy z filmu.
  • Podczas kręcenia zabrakło pieniędzy w budżecie na stworzenie czołgu dla sceny na planecie Jedha, jednak nie chciano też używać w tym celu CGI. Wykonano więc model na bazie maszyny, którą udało się zakupić najtańszym kosztem.

star-wars-rogue-one-concept-art-matt-allsopp-01-768x347

  • Większość designów w ciągu produkcji przeszła sporo transformacji. Wygląd Baze’a Malbusa należał jednak do mniejszości, która od samego początku nie uległa żadnym modyfikacjom.
  • Rysownicy koncepcyjni mają zakaz drukowania i kopiowania czegokolwiek co tworzą lub mają do dyspozycji w swojej pracowni. Z kolei twórcy kostiumów są w pracy wręcz zakopani pod stosem zdjęć i rysunków.
  • Podczas produkcji w dużej mierze polegano na prawdziwych modelach, a CGI ograniczano do minimum. Cyfrowej obróbce poddawano jedynie drobne elementy kostiumów czy obiektów, które zaznaczano wcześniej specjalnym markerem.
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogerów lubi to: