Czy „Star Wars: Battlefront II” będzie grą Pay-to-win?

battlefront2money

Na początku października Electronic Arts udostępniło graczom otwartą betę Star Wars: Battlefront II, dzięki czemu każdy mógł wyrobić sobie opinię o grze, a sami twórcy dostali szansę dopracowania pewnych jej elementów, które nie do końca dobrze funkcjonowały. Jeśli nie czytaliście w owym czasie naszych wrażeń z rozgrywki, to powiemy Wam tylko, że były one bardzo pozytywne (chętnych do zapoznania się z całym tekstem odsyłamy tutaj). Minęło już jednak trochę czasu od zakończenia testów i każdy miał okazję, by na chłodno przemyśleć pewne fakty. I tu nasuwa się niebezpieczne spostrzeżenie, które każe nam zadać sobie pytanie, czy Star Wars: Battlefront II będzie grą Pay-to-win?

Jest kilka znaczących przesłanek, które taką tezę potwierdzają. Choć rozgrywka sama w sobie jest satysfakcjonująca, grafika z każdej strony atakuje wspaniałymi widokami i dopracowaniem, a system rozwoju naszych wojaków nabrał znacznej głębi w stosunku do pierwszej odsłony z 2015 roku, to jednocześnie ta sama głębia może w przyszłości stać się kulą u nogi omawianej produkcji. Jeśli śledzicie na bieżąco informacje na temat SWBF II, to wiecie, że system rozwoju opiera się w głównej mierze na tzw. gwiezdnych kartach, mających zapewnić naszym awatarom nowe umiejętności lub rozwój już istniejących. Każdą kartę można będzie także ulepszyć o kilka poziomów, gdzie każdy kolejny będzie zwiększał jej potencjał – od większej szybkostrzelności broni, poprzez szybsze ładowanie umiejętności, na zwiększonych obrażeniach kończąc. Problemem nie będą tu jednak same gwiezdne karty, ale to, w jaki sposób zorganizowany został sklep, w którym będziemy mogli je zakupić.

Star-Wars-Battlefront-2-Microtransactions-2-640x360

Twórcy zaimplementowali w grze system zakupu skrzynek, w których znajdziemy losowe przedmioty – bronie, gwiezdne karty, stroje dla postaci, ulepszenia, etc. Każdy rodzaj skrzynki można zakupić za zdobyte podczas rozgrywek kredyty. Sęk w tym, że do skrzynek jest znacznie krótsza droga, której złowieszcza nazwa brzmi: waluta premium. Jak nietrudno się domyślić, walutę premium będzie można zakupić za realne pieniądze, a to stwarza niebezpieczną sytuację. Nieco bardziej rozrzutni i bogatsi gracze będą mogli zainwestować swoje dolary, euro, czy złotówki w „pierdyliard” skrzynek, tym samym zapewniając sobie na starcie najpotężniejsze wzmocnienia, które, jak pokazała beta gry, znacząco zwiększają potencjał bojowy postaci, bohatera lub myśliwca. Kto wie, być może już od pierwszego dnia rozgrywek będziemy spotykać na swojej drodze graczy, którzy będą zadawali o 40 % większe obrażenia i biegali dwukrotnie szybciej od nas?

W całej tej sytuacji nie byłoby nic złego, gdyby nie to, że Battlefront II jest już grą Pay-to-play. Innymi słowy, trzeba za nią zapłacić, aby w ogóle móc grać. Gdyby tytuł był całkowicie darmowy, system mikropłatności i pewna doza Pay-to-win byłaby zrozumiała i akceptowalna, ale grube pieniądze, które gracze włożą w samą możliwość zagrania, w moim odczuciu dyskwalifikują jakiekolwiek tłumaczenia, że system mikropłatności nie zaszkodzi grze. Owszem, zaszkodzi.

Nadzieja jednak, choć jest matką głupich, umiera także ostatnia. Deweloperzy dostrzegli problem podniesiony w ostatnich dniach przez społeczność i zapowiedzieli, że przyjrzą się sprawie. Chcą w jakiś sposób zniwelować efekt, o którym rozpisałem się powyżej. Podobno najpotężniejsze wzmocnienia mają zostać usunięte ze sklepu i będą możliwe do odblokowania wyłącznie za osiągnięcia w grze.

Choć takie wyjście nie rozwiązuje do końca problemu, to jest przynajmniej krokiem w dobrą stronę. Wciąż obstaję przy tym, że w tak słono kosztującej grze mikropłatności są nieporozumieniem, ale możliwe, że Star Wars: Battlefront II da się jeszcze uratować przed ich negatywnymi skutkami. Przekonamy się już 17 listopada.


Rozważ wsparcie nas poprzez Patronite. Wszelkie środki, które dzięki Tobie uzbieramy, przeznaczymy na rozwój naszego portalu. Szczegóły po kliknięciu w odnośnik poniżej. Dziękujemy!

Patronite

Reklamy


Kategorie:Gry

Tagi: , ,

1 reply

Trackbacks

  1. EA zapowiada zmiany w systemie skrzynek i postępów w grze „Star Wars: Battlefront II” | Rebelianckie Szumowiny

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogerów lubi to: