Skip to content
Reklamy

Była szefowa Visceral Games o anulowanym projekcie gry ze świata Star Wars

ragtag

W październiku ubiegłego roku ogłoszono, że Electronic Arts zamknie podległe mu studio Visceral, a projekt gry z uniwersum Star Wars, którą studio opracowywało od 2013 roku, przeniesiony zostanie do EA Vancouver, gdzie przejdzie gruntowną przebudowę. Dyrektor Visceral, Amy Hennig, opowiedziała ostatnio o zamknięciu prac nad grą w wywiadzie dla serwisu Polygon. Nie opisała szczegółów, ale omówiła, w jaki sposób ewoluująca branża gier wideo doprowadziła do upadku projektu.

Jak mówi Hennig:

„Myślę, że jesteśmy teraz w punkcie zwrotnym. Oczywiście, to, co stało się z naszym projektem Gwiezdnych Wojen, nie było nagłe i niespodziewane. Napisano o nim zbyt wiele dramatycznych artykułów – „śmierć liniowych gier fabularnych” i wszystkich tego rodzaju rzeczy – ale prawdziwy problem leży gdzie indziej: ten punkt, do którego dążymy od wielu lat, czyli rosnący koszt rozwoju i wymagań względem gier, a nawet wymagań graczy w kategoriach godzin rozgrywki, wartości produkcyjnych, dodatkowych trybów, wszystkich tych rzeczy. Te naciski są bardzo realne. Jeśli stworzenie gry kosztuje, powiedzmy, 100 milionów lub więcej, w jaki sposób odzyskać te pieniądze i jeszcze uzyskać korzyści?

A cena 60 USD nie może się przecież zmienić, prawda? Jest dużo negatywnej prasy wokół monetyzacji, skrzynek, gier jako usług itp., ale te rzeczy są teraz popularne w branży, zwłaszcza dla większych wydawców, jako odpowiedź na problem rosnących kosztów rozwoju. Budżety ciągle rosną, punkt dążenia ciągle się podnosi, a tworzenie nowych gier staje się coraz mniej sensowne.

Istnieje również ten trend – ludzie tak bardzo protestują, że anulujemy projekt gry linearnej, twierdząc, że przecież to jest coś, czego chce społeczność. Ale, tak naprawdę, większość wcale tych gier nie kupuje, tylko ogląda materiały z rozgrywki w sieci.”

Oczywiście wiele czynników doprowadziło do upadku Project Ragtag, o czym wielokrotnie pisano jeszcze podczas produkcji. Większość z nich wydawała się mieć związek z grą, nie mającą pełnego wsparcia EA, które najwyraźniej stale utrudniało jej rozwój (np. poprzez kierowanie niedostatecznej liczby pracowników do Visceral Studios i wymaganie, aby gra pasowała do ograniczonej wizji na to, jak Gwiezdne Wojny powinny wyglądać). Z drugiej strony, Lucasfilm, według wszelkich relacji, bardzo wspierał twórczą wizję Hennig i Visceral, a studio mogło liczyć na pełne wsparcie wytwórni.

Sugestia Hennig, że ​​branża gier znajduje się na rozdrożu, jeśli chodzi o kwestie monetyzacji i jakości gier, jest czymś, co wie chyba każdy, kto choć pobieżnie interesuje się śledzeniem nowości ze świata gier.

Oprócz rezygnacji z Project Ragtag w ostatnim czasie doszło również do negatywnych reakcji na Star Wars: Battlefront II po ujawnieniu zakresu mikropłatności w grze. Odpowiedź fanów była tak negatywna i tak silna, że ​​EA tymczasowo całkowicie usunęło mikropłatności z gry.

Nad Project Ragtag, jak wspomnieliśmy wcześniej, pracuje obecnie EA Vancouver. Zobaczymy, jak nowe studio poradzi sobie z zadaniem, któremu nie podołało Visceral.


Rozważ wsparcie nas poprzez Patronite. Wszelkie środki, które dzięki Tobie uzbieramy, przeznaczymy na rozwój naszego portalu. Szczegóły po kliknięciu w odnośnik poniżej. Dziękujemy!Patronite

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogerów lubi to: