Saga Star Wars

Szef ekipy od efektów wizualnych opowiada o największych wyzwaniach w „Skywalker. Odrodzenie”

the-rise-of-skywalker-sith-fleet-star-destroyers

The Rise of Skywalker obfituje w wiele zapadających w pamięć momentów, które w dużej mierze oparto o efekty wizualne, takie jak pojedynek Luke’a i Lei czy pojawienie się floty z całej galaktyki. Członek Industrial Light & Magic oraz szef ekipy od efektów wizualnych, Roger Guyett, wypowiedział się na temat pracy nad nimi.

W wywiadzie dla portalu Discussing Film wspomniał m.in. o pojedynku między rodzeństem Skywalkerów.

„W zasadzie każda twarz Carrie, którą tam widzicie, pochodzi z innego filmu. Kiedy dostaliśmy to zadanie – i myślę, że Łotr 1 miał taki sam problem – odkryliśmy, jak niewiele jest zdjęć ze starych filmów, które nigdy nie były publikowane. George [Lucas – przyp. red.] we wczesnych produkcjach bardzo szybko przechodził od jednej sceny do drugiej. Nie robili wtedy zbyt wielu ujęć i zdjęć, które potem nie trafiały do finalnej wersji. To fascynujące cofnąć się w czasie i zobaczyć te wszystkie nieużyte zdjęcia. Drugim problemem był oczywiście fakt, że to było dawno temu, więc niektóre materiały utracono. Byliśmy bardzo ograniczeni, zarówno jeśli chodzi o Carrie, jak i Marka. Musieliśmy dokładnie zaprojektować ujęcie, w którym oboje podnoszą przyłbice po walce w dżungli, w oparciu o dwa obrazy. Trzeba było przygotować ujęcia przestrzenne wokół odpowiednich perspektyw i oświetlenia, które wzięliśmy ze starych materiałów. To była naprawdę ogromna łamigłówka do rozwikłania.”

the-rise-of-skywalker-luke-leia

Guyett przyznał także, że po przeczytaniu scenariusza uznał proces przywrócenia Carrie Fisher za najtrudniejszy. Później stwierdził jednak, że zdecydowanie najbardziej skomplikowane było ukazanie floty z całej galaktyki.

„Prawdopodobnie najbardziej złożonym ujęciem w całym filmie, co dziwne, było przybycie 10 000 statków. Może to brzmieć śmiesznie, że coś takiego jest technicznie wymagające, lecz tutaj nie chodziło o samą ideę tworzenia tej sceny czy renderowania jej, ale o faktyczne zaprojektowanie tych wszystkich statków. Pierwsze, co zrobiliśmy, to skrupulatna analiza wszystkich filmów i innych dzieł, by zobaczyć, jakie statki są już dostępne. Potem musieliśmy zaprojektować własne według ogólnej idei budowy statków kosmicznych, które jednak były wykonane w określonym stylu. Następnie napisaliśmy program, w którym zaimplementowaliśmy te modele, a on tworzył wariacje tych designów – fizycznie nie bylibyśmy w stanie stworzyć tych 10 000 statków w wymaganym czasie. Dosłownie nie mieliśmy takiej siły roboczej, by własnoręcznie tworzyć każdy z osobna.”

The-Rise-of-Skywalker-Falcon-Fleet

Roger bardzo ceni sobie także tworzenie ujęć, w których czuć pewien rodzaj sztuki – najlepszym przykładem według niego jest wyłanianie się floty niszczycieli z powierzchni Exegola. 

Premiera Skywalker. Odrodzenie na nośnikach DVD i Blu-Ray w polskiej wersji językowej planowana jest na 8 maja.

1 odpowiedź »

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.