Pojawiła się pierwsza „Odprawa Pilotów” z gry „Star Wars: Squadrons”

Od pełnoprawnej zapowiedzi Star Wars: Squadrons minął ponad miesiąc, w czasie którego nie dostaliśmy zbyt wielu nowych informacji związanych z grą. Dzisiaj, twórcy wreszcie unieśli zasłonę milczenia i zapoznali nas z pierwszą Odprawą Pilotów.

Jak wspominaliśmy w jednym z poprzednich artykułów, podstawowe części składowe statku to broń główna, silniki, tarcze, kadłub, przeciwśrodki oraz dwie części pomocnicze, np. droid naprawczy lub pociski namierzające. Co ważne z punktu widzenia graczy, niezależnie od tego, którym myśliwcem będziemy latać, będzie obowiązywać ten sam zestaw klawiszy/przycisków.

Jednym z podstawowych mechanizmów obowiązujących w grze ma być zarządzanie energią. Będziemy mogli ją rozdysponować między moc silników (określającą maksymalną prędkość), siłę ognia (określającą długość „przeładowania” laserów), oraz siłę tarcz (określającą szybkość ich odnawiania, jeśli nasz statek takowe ma). Gracze będą mogli wybrać, czy chcą korzystać z podstawowego i uproszczonego systemu zarządzania czy też bardziej zaawansowanego, umożliwiającego precyzyjne przekazywanie energii między systemami. Dość istotne są też dodatkowe umiejętności, które uaktywnią się, kiedy przekierujemy całą energię do tylko jednego systemu. W przypadku mocy silników będzie to gwałtowne przyspieszenie, które mogliśmy zobaczyć w wykonaniu Poe Damerona w Ostatnim Jedi; w przypadku siły ognia będzie to przegrzanie laserów, dzięki czemu będą zadawać większe obrażenia; w przypadku tarcz również będzie to przeładowanie, dzięki czemu nasz statek będzie chroniony w 200%. 

squadrons-cockpit

Wytrzymałość naszego kadłuba nie będzie się odnawiała i kiedy spadnie do 0, nasz statek będzie widocznie uszkodzony, jednak nie zniszczony. Aby pozbyć się awarii, będziemy mogli skorzystać z pomocy astromecha, powrócić na okręt flagowy lub naprawić je w pobliżu sojuszników latających myśliwcami wsparcia.

Wszystkie bronie, za wyjątkiem podstawowych, mają też ograniczoną liczbę ładunków/amunicji – podobnie jak w przypadku napraw kadłuba, odnowienie zapasów będzie polegało na powrocie na okręt flagowy lub poprzez sojuszniczy statek wsparcia.

Ponadto na fanpage’u EA Star Wars pojawił się krótki filmik, który możecie zobaczyć poniżej, prezentujący obecne w grze statki oraz ich podstawowe statystki.

Myśliwce to najbardziej zbalansowane i wielozadaniowe statki. Myśliwce przechwytujące najlepiej sprawdzą się w walkach w zwarciu z innymi myśliwcami, dzięki swojej szybkości i przeładowywaniu laserów. Bombowce są dużo wolniejsze od pozostałych, jednak są w stanie przyjąć i zadać znacznie więcej obrażeń. Myśliwce wsparcia będą służyły przede wszystkim wspomnianym wyżej naprawianiu i odnawianiu amunicji, a ponadto to będą miały możliwość uruchomienia wiązki ściągającej, postawienia miny lub ustawienia wieżyczki.

Premiera Star Wars: Squadrons została wyznaczona na 2 października tego roku. Gra ukaże się na konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz komputerach PC. Na dwóch ostatnich platformach będzie wspierała też tryb VR, a wszystkie platformy będą połączone cross-playem.



Kategorie:Gry

Tagi: , , , , , , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.