Gry

„Project Ragtag” – mogliśmy dostać najlepszą grę w świecie Star Wars

W ostatnich dniach w podcaście MinnMaxShow wystąpił jeden z deweloperów odpowiedzialnych za produkcję anulowanej gry ze świata Star Wars, która znana była jedynie pod roboczą nazwą Project Ragtag. Zach Mumbach zdradził kilka zakulisowych szczegółów dotyczących procesu produkcyjnego, dodając jednocześnie, że EA skasowało prawdopodobnie najlepszą grę z tego uniwersum.

Jak stwierdził deweloper:

„Sądzę, że mogliśmy stworzyć najlepszą grę w świecie Gwiezdnych wojen. Fabuła, lokacje i postacie były wręcz skrojone pod sukces, ale to, co chcieliśmy osiągnąć, wymagało trochę czasu na dopracowanie.”

W rozmowie Mumbach uchylił rąbka tajemnicy w kwestii decyzji podejmowanych przez EA oraz podejścia wydawcy do nieistniejącego już studia Visceral, które zajmowało się produkcją gry. Studio było wyspecjalizowane w tworzeniu trzecioosobowych gier single player i miało wszelkie narzędzia do tego, by stworzyć świetny tytuł, natomiast część zespołu odeszła jeszcze przed rozpoczęciem produkcji Project Ragtag, a nowych pracowników oddelegowano do prac nad Battlefield Hardline.

„Mieliśmy w zespole ogrom ekspertów, którzy specjalizowali się w tworzeniu gier single player, ale ci ludzie odeszli. Część udała się do Crystal Dynamics, by pracować nad grą Avengers. (…) Później zatrudniliśmy grupę specjalistów ds. strzelanek multiplayer, aby pomóc przy Battlefield Hardline. Ostatecznie zlecono nam stworzenie singlowej, trzecioosobowej gry akcji [czyli Project Ragtag – przyp. red.].”

Następnie Mumbach wspomina, że wymagania, jakie zostały postawione przed zespołem, były ciężkie do spełnienia, ponieważ wymagano stworzenia gry, która byłaby podobna pod kątem mechanik do poprzednich produkcji Visceral Games (odpowiedzialnego m.in. za serię Dead Space). Było to jednak niemożliwe, bo z zespołu odeszły osoby odpowiedzialne za sukces tych tytułów.

Twórca pochwalił Amy Hennig – scenarzystkę gwiezdnowojennego tytułu, mającą w swoim portfolio scenariusze trzech części serii Uncharted – która zachowała zimną krew i starała się dać z siebie jak najwięcej, pomimo przeszkód i utrudnień wynikających z rozbieżnych interesów Electronic Arts i Visceral. Podobno Hennig miała kilka naprawdę błyskotliwych pomysłów na fabułę gry.

Ragtag miał przed sobą długą drogę do bycia pełnoprawnym tytułem, natomiast produkcja była podobno na bardzo zaawansowanym poziomie – niemal całkowicie ukończono kilka poziomów, zaś jeden z nich wymagał jedynie finalnego szlifu. To, co widzieliśmy na oficjalnych prezentacjach, było jedynie kroplą w morzu całokształtu wykonanej pracy.

Poniżej możecie posłuchać pełnej rozmowy:

Prawdopodobnie nigdy nie będzie nam dane przekonać się, czy słowa Mumbacha o „najlepszej grze ze świata Star Wars” kryją w sobie jakąkolwiek prawdę. Miejmy nadzieję, że w przyszłości do anulowania tak obiecujących projektów będzie dochodziło jak najrzadziej.

1 odpowiedź »

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.